۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

پرویز حجازی خودکشی کرد.

هفته نامه اطلاعات هفتگی جمعه 17 دی 1355
هفته نامه اطلاعات هفتگی جمعه 17 دی 1355
اطلاعات هفتگی جمعه 8 اسفند 1348 بهروز وثوقی و پوری بنایی


هفته نامه اطلاعات هفتگی جمعه 17 دی 1355 شماره 1824

پرویز حجازی ، کاباره دار معروف با خوردن 150 قرص خواب آور خودکشی کرد!

پرویز حجازی کاباره دار مشهور تهرانی ، مردی که عنوان صیاد بزرگ ستاره ها را به دنبال نام خود داشت ، ساعت 8:30 دقیقه بعداز ظهر روز شنبه این هفته با خوردن بیش از 150 قرص خواب آور دست به خودکشی زد و برای همیشه چشم از جهان فرو بست.

خبرنگار هنری اطلاعات هفتگی نیم ساعت پس از حادثه (9 شب روز شنبه) از حادثه آگاه شد و تا 7:30 دقیقه صبح یک شنبه به همراهی حمید حجازی ( برادر پرویز ) ، کیومرث بوذرجمهری مدیر کاباره باکارا ، شاهرخ ( خواننده) ، امیر رسایی خواننده و همسرش از شب تا صبح به پی گیری و تحقیق در مورد چگونگی و علت خودکشی این کاباره دار مشهور پرداخت و آنچه در زیر از نظرتان می گذرد حاصل 11 ساعت تلاش مداوم خبرنگار ما است که تنها خبرنگاری بود که موفق شد گزارش دقیق و لحظه به لحظه این ماجرا را تهیه کند.

می خواهم استراحت کنم ، کسی مزاحم نشود.

فرحناز دختر 16 ساله و دو تن خدمتکار منزل پرویز حجازی اولین کسانی بودند که از مرگ حجازی حرف زدند چون آنها اولین کسانی بودند که از مرگ آگاه شدند . فرحناز در حالی که به شدت می گرید می گوید:

ساعت 3 بعد از ظهر بود که بابا به خانه آمد و یکراست به اتاق کارش رفت و به من و خدمتکاران گفت : من می خواهم استراحت کنم خواهش می کنم کسی مزاحم من نشود، اگر کسی به سراغم آمد و یا تلفن زد بگویید من به اصفهان سفر کرده ام و در تهران نیستم ، حال بابا آن طور که از چهره اش پیدا بود کاملا طبیعی بود و با روزهای دیگر هیچ فرقی نداشت ، البته نه با همه روزهای دیگر ، چون از 5 ماه پیش بابا خیلی غمگین بود و ما هیچ کدام نمی دانستیم علت غمگین بودن او چیست . به هر حال بابا وارد اتاق کارش شد و من هم به اتاق خود رفتم و خدمتکاران هم در آشبزخانه و حمام مشغول به کار شدند.

بابا حالش بهم خورده ، بابا رنگ صورتش مثل گچ سفید شده ، بابا داره می میره

دقیقا یادم نمی آِید ساعت چند بود ، فقط می دانم مدتی از هفت بعد از ظهر گذشته بود که من از اتاقم خارج شدم و برای انجام کاری به هال آمدم که ناگهان چشمم به بابا افتاد که بر روی کاناپه افتاده است ، سر و دست های بابا از روی کاناپه آویزان شده بود . در یک لحظه جلوی چشمم سیاه شد و خانه دور سرم شروع به چرخیدن کرد ، به هر ترتیب بود خودم را به بابا رساندم و دیدم رنگش مثل گچ سفید شده ، دهانش کف کرده بود و از درد به خود می پیچید ، با فریادهای پی در پی من ، خدمتکاران خودشان را به من رساندند و بلافاصله به اورژانس تهران تلفن کردند ، حال بابا خیلی بد بود ، در کنارش یک شیشه بزرگ خالی قرص خواب آور بود و در کنار دیگرش گوشی تلفن بر روی زمین افتاده بود ، فهمیدم که بابا قرص خورده است و وقتی با مرگ روبرو شده از کارش پشیمان شده و خودش را از اتاق خارج کرده تا توسط تلفن دیگران را از ماجرا باخبر کند ، اما موفق نشده بود ، چند دقیقه بعد آمبولانس بیمارستان از راه رسید و دو دکتر و یک پرستار خودشان را بالای سر بابا رساندند و بلافاصله دستور حمل او را به بیمارستان دادند ، اما پیش از آنکه بابا را به داخل آمبولانس منتقل کنند مقدار زیادی خون از دهان بابا بیرون ریخت و کار از کار گذشت و بابا مرد.

پانزده دقیقه پس از مرگ پرویز حجازی ماموران کلانتری 5 تهران به محل حادثه رسیدند و در اتاق کار پرویز حجازی ، دو نامه جداگانه که یکی از آنها در یک صفحه کاغذ و دیگری در دو صفحه کاغذ نوشته شده بود پیدا کردند ، این نامه ها را حجازی قبل از خوردن قرص ها نوشته است:

آنطور که شنیدیم گویا از این قرار است:

ناراحتی های اصلی من که جانم را به لب رسانده است از سه نفر سرچشمه می گیرد:

پونه ، جمیله ، و آقای ش یکی از طلبکارانم .

همه آنها که از دور و نزدیک با من آشنا هستند آگاه هستند که علت ناراحتی من از پونه به خاطر چیست . در مورد جمیله هم او چون صاحب 33 درصد از کل کاباره باکارا است به خاطر همین موضوع او مرتب این و آن را به سراغ من می فرستد تا در کل کاباره با من شریک بشود یا آن را تصاحب کند در صورتی که من همیشه حق او را داده ام و..

باز شنیدیم در نامه دیگر پرویز حجازی وصیت نامه خود را نوشته است و برادرش حمید حجازی را صاحب اختیار همه اموال خود قرار داده و به وی وکالت داده است تا به حسابهایش رسیدگی کند و هر چه از پولش باقی می ماند برای همسر انگلیسی اش جیسی و فرزندانش که به غیر از یکی ، بقیه در امریکا زندگی می کنند بفرستد.

نزدیک ترین دوستان پرویز حجازی درباره علت خودکشی او چه می گویند:

کیومرث بوذرجمهری که از مدت ها قبل حجازی اختیار همه کارهای خود را به وی داده بود ، امیر رسایی و همسرش و ثریا بهشتی از نزدیک ترین دوستان و آشنایان پرویز حجازی بودند که حجازی از 7 ماه قبل تا به حال ، همه وقت خود را با آنها می گذراند.

رسایی و همسرش، درباره علت خودکشی حجازی می گویند :

پرویز این روزها درگیری های زیادی داشت و از 5 سال پیش با پونه (خواننده ) زندگی می کرد ، البته همسرش از این موضوع آگاهی کامل داشت و در این مورد با پرویز بدون هیچ گونه درگیری و ناراحتی توافق کرده بود تا این که از دو ماه پیش ، پونه سر ناسازگاری را با پرویز گذاشت و با او قطع رابطه کرد و همین موضوع پرویز را خیلی ناراحت کرده بود و مرتب نزد ما درد دل می کرد که این دختر هر کجا می نشیند از من بد می گوید .

کیمورث بوذرجمهری در ادامه حرف های رسایی و همسرش گفت:

هفته قبل پرویز به من گفت برو پیش پونه و به او بگو حالا که از پیش من رفته به طور کلی مرا فراموش کند و اینجا و آنجا پشت سرم حرف نزند ، من هم پیش پونه رفتم و پیغام پرویز را به او رساندم.

اموال حجازی پس از مرگ چه می شود:

آن طور که شایع است در حال حاضر حساب و کتاب های حجازی به طرز عجیبی به هم ریخته است. به طوری که چند نفر از دوستان او می گویند حجازی این اواخر مرتب می گفت من نمی دانم چقدر پول دارم و چقدر بدهکارم و باید یکی را پیدا کنم که به حساب هایم رسیدگی کند ، حجازی در حال حاضر صاحب قسمتی از کازینو ساحلی شکوفه نو و 67 درصد کاباره باکارا است و از طرفی همسر و فرزندانش به غیر از فرحناز 16 ساله از مرگ وی باخبر نشده بودند.

جسد پرویز حجازی ساعت 3:5 بامداد روز یک شنبه به پزشکی قانونی دادسرای تهران منتقل شد و ساعت 8 صبح همان روز در حالی که عده ای از هنرمندان جنازه وی را تشیع می کردند به بهشت زهرا منتقل شد و در یک مقبره دفن گردید.

پزشکان قانونی کشیک دادسرای تهران علت مرگ را مسمومیت شدید بر اثر افراط در خوردن قرص والیوم با مشروب (ویسکی ) اعلام کردند . آنطور که شایع است عده ای می گویند پرویز حجازی بالغ بر 20 میلیون تومان بدهی داشته است.

از آنجا که پرویز حجازی کلیه مکالمات تلفنی خود را ضبط می کرد و در غیاب او نیز سکرتر تلفنی داشته است ماموران اداره آگاهی آخرین نوار مکالمات تلفنی او را ضبط کرده اند تا با شنیدن آن به علت واقعی خودکشی حجازی پی ببرند.

چندی قبل پرویز حجازی که از ناراحتی معده رنج می برد در سفری که به اروپا کرد در یکی از بیمارستان های لندن بستری شد و پزشکان طی یک عمل جراحی نیمی از معده او را برداشتند .

پرویز حجازی آنطور که دوستانش معتقدند برای سومین بار بود که دست به خودکشی می زد. بار اول حدود 5 سال پیش این کار را کرد که اطرافیان وی به موقع باخبر شدند او را از مرگ نجات دادند . بار دیگر بهمن ماه سال گذشته بود که حجازی اقدام به خودکشی کرد و مقدار زیادی قرص خواب آور خورده بود که باز دوستان و آشنایان به موقع او را به بیمارستان لقمان الدوله ادهم رساندند و او از مرگ نجات پیدا کرد.

پرویز حجازی در گفتگویی که با مدیر کاباره خود انجام داده بود قرار بود امل ساین که به تهران آمد او را برای اجرای برنامه به مدت یک هفته در باکارا دعوت کند.

نیمکت خاطرات :

هفته نامه اطلاعات هفتگی جمعه 8 اسفند 1348

بهروز وثوقی و پوری بنایی

گردآوری و تنظیم : حمید

جمعه 2 مهر 1389

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

داریوش ( قسمت پایانی)

داریوش و همسرش ونوس
کاور آلبوم صحنه 3 انتشار 1381
آلبوم دوباره می سازمت وطن 1382
آلبوم دنیای این روزای من 1389

داریوش
قسمت پایانی
در سال 1380 داریوش فصل تازه ای را در زندگی اش آغاز می کند . او در مصاحبه ای تلویزیونی با حمید شب خیز، پرده از سی سال رنج در برابر مواد مخدر برمی دارد و بیان می کند که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته است.
در بهمن سال 1380 رادیو بی بی سی ، خبر از اجرای غزل سیمین بهبهانی به نام دوباره می سازمت وطن توسط داریوش میدهد . رادیو بی بی سی در مصاحبه ای با خانم سیمین بهبهانی ماجرا را از او جویا می شود و ایشان ضمن خواندن متن کامل غزل «دوباره می سازمت وطن» این موضوع را تایید می کند و اشاره می دارد که این شعر را در اواخر سال 1360 سروده ، در روزگاری که جنگ بوده و اوضاع داخلی کشور نیز بسیار وخیم بوده ، بسیاری از دخترو پسرهای زیر سنین چهارده را نیز اعدام می کردند و مملکت بوی خون می داد.
داریوش آهنگ دوباره می سازمت وطن را در شهر پاریس و با ارکستر سمفونیک پاریس و با تنظیم اریک تنظیم کننده سیاه پوست فرانسوی ، که پیش از انقلاب در ایران زندگی می کرد ، ضبط می کند. او برای ضبط این آهنگ مبلغ 50000 کرون به استودیو ورسای پاریس می دهد.
ویدئوی دوباره می سازمت وطن، در اسفند 1380 از تلویزیون های ماهواره ای در لس آنجلس پخش می شود و بازتاب گسترده ای در محافل داخلی پیدا می کند تا بدان جا که در تبلیغات انتخاباتی تابستان 1384 ، نامزد اصلاح طلبان با همین شعار در صحنه حاضر می شود و اعتراض سیمین بهبهانی را نیز یدک می کشد. سیمین بهبهانی در اعتراض به حرکت معین کاندیدای اصلاح طلبان اشاره می کند که کتاب او در وزارت ارشاد ی که در دست اصلاح طلبان بود سالها خاک می خورد .
در سال 1381 ویدئوی تازه ای از داریوش منتشر می شود.
دلم می خواد گریه کنم ، ترانه ی ایرج جنتی عطایی است که با صدای داریوش منتشر می شود و چندی بعد در آلبومی تحت نام صحنه 3 گنجانده می شود. آلبومی که شامل ملودی های اجرا شده در کنسرت داریوش در دوبی بوده است.
در فروردین 1382 آلبوم معشوق همین جاست با صدای مشترک داریوش ، رامش و فرامرز اصلانی وارد بازار می شود. در حالی که بسیارانی منتظر شنیدن آلبوم صفر بودند .
این آلبوم توسط فرزین فرهادی نوازنده ساکسیفون آهنگسازی و تنظیم شد.
آلبوم معشوق همین جاست سروده ی حضرت مولانا بود و این آلبوم را داریوش در راستای حرکت در راه پیام رسانی و هم چنین مبارزه با مواد مخدر وارد بازار کرد. کلیه اشعار انتخاب شده در آلبوم معشوق همین جاست نیز اشعاری بودند که در آن برای انسان هایی که از اصل خود دور افتاده بودند پیام رسانی می شد.
مشخص است که کلیه اشعار آگاهانه و بدون شعار جهت رساندن ندای پاکی و رهایی گزینش شده بود.
نکته دیگر در این آلبوم که نمی دانم آگاهانه بوده یا تصادفی ، این است که تمام افرادی که به نحوی در این آلبوم حضور داشتند هنرمندانی بودند که به نوعی در زندگی اشان درگیر مواد مخدر بوده اند . از فرامرز اصلانی ، رامش تا داریوش و علی رضا میبدی و حتی شهره آغداشلو.
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید

معشوق همین جاست بیایید بیایید.
نکته دیگر این که تمام ملودی های این آلبوم بلاتوقف و پشت سر هم منتشر شده اند . یعنی هیچ گونه توقفی در ملودی ها وجود ندارد و یک دکلمه پل آهنگ بعدی است.
داریوش در بهار 1382 در مصاحبه ای با بهزاد بلور در پاریس در رابطه با این آلبوم صحبت کرد.
در مرداد 1382 آلبوم دوباره می سازمت وطن وارد بازار می شود.

در این آلبوم 5 اجرا از داریوش موجود بود.
1- دوباره می سازمت وطن 2 - حرکت 3- آذربایجان 4- ایران نگاه کن 5- افسانه ها

از نکات قابل اشاره در باب این آلبوم می توان موارد زیر را نام برد:
1- ترانه ی حرکت به منظور تظاهرات روز دانشجو یعنی 16 آذر 1381 ساخته و پخش شد. این روز را هیچ گاه فراموش نمی کنم.
2- محمد شمس آهنگساز ، نخستین همکاری اش را در پس از انقلاب با داریوش انجام داد. البته مجادلات و بحث های تکراری ترانه سرا و آهنگساز «حرکت» بر روی اینترنت نیز یکی از نکات جالب این داستان بود که به ختم همکاری این دو هنرمند انجامید.
3- ترانه ی آذربایجان را نیز زویا زاکاریان برای گروهی از تجزیه طلبان آذربایجان سرود. گروهی که همیشه ندای جدایی آذربایجان را از خاک ایران سر می دهند.

آلبوم بعدی داریوش آلبوم راه من بود که در بهمن 1383 توسط شرکت آونگ وارد بازار شد.
راه من شامل آثار زیر بود:
1-راه من 2- کار من 3- چکاوک 4- روزنه 5- موج 6- روز اول 7 – تلنگر
آلبوم راه من توسط فرید زولاند آهنگسازی و تهیه شد.
در روز انتشار آلبوم راه من ، سایت شخصی ابی نیز اجرایی از ترانه ی راه من را با صدای ایشان منتشر کرد. انتشار ترانه ی راه من با صدای ابی منجر به مجادلات فرید زولاند و ابی شد. فرید زولاند در مصاحبه ای با شهیار قنبری در رابطه با این کار اظهار داشت که این کار را نخست قرار بود ابی بخواند و حتی در بخش هایی از کار بیژن مرتضوی نیز ویولن نواخت اما به دلایلی از انتشار آن منصرف می شود .ابی نیز در مصاحبه ای اشاره داشت که تحریرهای راه من را نخست او ساخته و پرداخته است.
نکات مورد اشاره در رابطه با راه من
1- ترانه ی راه من سروده شهیار قنبری بر مبنای ترانه my way کار فرانک سیناترا نوشته شده بود که در سال 1969 منتشر شد.
2- آلبوم راه من پس از آلبوم نامه به وطن و نون و پنیر و سبزی سومین آلبومی است که کلیه ملودی های آن توسط فرید زولاند نوشته شده بود.
3- ملودی راه من توسط فرید زولاند بر روی ترانه نوشته شده بود.

آلبوم بعدی داریوش آلبوم معجزه خاموش بود که در دی 1387 وارد بازار شد.
1- شطرنج 2 – تقویم 3- ساعت شوم 4- شبتاب 5- دلتنگم 6- معجزه خاموش 7- همدرد 8- تصویر رویا 9- آواز پری ها 10- راهی
پیرامون ای آلبوم به طور مفصل در همین وبلاگ صحبت شد.

جدیدترین آلبوم داریوش نیز با نام دنیای این روزای من در خرداد 1389 وارد بازار شد.
در این آلبوم ترانه های زیر موجود بود:
1- به نام من 2- سراب ردپای تو 3- من از تو 4- دنیای این روزای من 5- سلول بی مرز 6- قیصر 7- اینجا چراغی روشنه
در این آلبوم داریوش با دو ترانه سرا و آهنگساز داخل میهن همکاری نمود. موج همکاری های گسترده تهران ، لس آنجلس سرانجام پس از انتشار ترانه ضعیف مریم حیدرزاده ( وعده ما لب دریا) دامن داریوش را نیز گرفت. روزبه بمانی و علی رضا افکاری دو هنرمند داخل کشوری بودند که در این آلبوم با داریوش همکاری کردند.اگر چه در میان همکاری های داریوش و بچه های داخل به اعتقاد من بهترین اجرا، ترانه و ملودی خون بازی است که با اجرای منحصر به فرد داریوش به مناسبت حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 منتشر گشت.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ترانه های روزبه بمانی ترانه های متوسطی در این آلبوم بودند. البته برای شخص من ملودی های علیرضا افکاری دلنشین تر از دیگر عوامل ساخت آلبوم بودند . به اعتقاد من ترانه شکنجه گر از بهترین های این آلبوم محسوب می شد.

قلب من از صدای تو چه عاشقانه کوک شد
تمام پرسه های من کنار تو سلوک شد
عذاب می کشم ولی عذاب من گناه نیست
وقتی شکنجه گر تویی شکنجه اشتباه نیست

اما نکته ای که باید بیان نمود این است که در آلبوم معجزه ی خاموش ، ترانه ی نویی از هیچ کدام از همکاران همیشگی داریوش نمی شنویم. شاید همین اسیر شدن در چرخه تکرار بود که داریوش را به سراغ ترانه سرایان داخل کشور برد.
البته اگر جایگزینی بزرگانی چون جنتی عطایی و قنبری با ترانه سرایانی اتفاق بیفتد که تفکر پشت ترانه اشان موجود باشد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود. کلیت ترانه های روزبه بمانی متاسفانه بر یک سیکل مبهم اتفاق می افتد. تصویرپردازی های تکراری ، عدم نوآوری و ضعف تالیف به اعتقاد من از بزرگترین نقطه ضعف های او محسوب می گردد. هنگامی که او به سراغ سوژه های تازه می رود (شطرنج) آنقدر دچار سردرگمی می شود که شنونده را نیز با خود به این گرداب می کشاند.
شنیده ها در رابطه با کار آینده داریوش حاکی از این است که قرار است آلبومی توسط او و همسر پسرعمویش با نام خانم فتانه اقبالی تحت نام انسان منتشر شود.
در حوزه ترانه معترض ایران بلاشک نامش در کنار فرهاد و فریدون فروغی برای همیشه تاریخ ثبت گشته است. روح فرهاد و فریدون فروغی قرین رحمت باد و نام داریوش همیشه پابرجا.


144- دلم می خواد گریه کنم
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی : بابک بیات
تنظیم : رامین زمانی
پیانو: امیر بدخش
انتشار : 1381
مطلع : رازقی پرپر شد باغ در چله نشست
تو به خاک افتادی کمر عشق شکست

145- غلام قمر
کلام : مولانا
ملودی و تنظیم : فرزین فرهادی
انتشار : فروردین 1382
مطلع : من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز شخن شمع و شکر هیچ مگو

146- تو نه چنانی که منم
کلام : مولانا
ملودی و تنظیم : فرزین فرهادی
انتشار : فروردین 1382
مطلع : تو نه چنانی که منم من نه چنانم که تویی
تو نه برآنی که منم من نه بر انم که تویی

147- در این عشق بمیرید
کلام : مولانا
ملودی و تنظیم : فرزین فرهادی
انتشار : 1382

148- دوباره می سازمت وطن
کلام : سیمین بهبهانی
ملودی : داریوش
تنظیم : اریک
انتشار : مرداد 1382
مطلع : دوباره می سازمت وطن اگر چه با خشت جان خویش
ستون به سقف تو می زنم اگر چه با استخوان خویش

149- حرکت
کلام : محمد علی اصفهانی
ملودی و تنظیم : محمد شمس
انتشار : مرداد 1382
مطلع : حرکت ازا ین بیش شتابان کنیم
ولوله در ولوله باران کنیم

150- آذربایجان
کلام : زویا زاکاریان
ملودی : وطن دوست
تنظیم : آرمن آهارونیان
انتشار : مرداد 1382
مطلع : ای سر سبز وطن آذرآبادگان من
از تو جدا یک دم مباد خاک ایران من

151- ایران نگاه کن
کلام : منوچهر نام آور آزاد
ملودی و تنظیم : محمد شمس
انتشار : مرداد
1382

152 – افسانه ها
کلام : تورج نگهبان
ملودی و تنظیم : کاوه حقیقی
انتشار : مرداد 1382
مطلع : افسانه ی عشق و جنون رفته ز خاطر تاکنون
آن تک سوار قصه ها با اسب خود شد واژگون

153- صبح بهار
کلام : محمد علی اصفهانی
ملودی و تنظیم : محمد شمس
انتشار : 1383 در برنامه رادیویی آینه
مطلع : ببار ای ابر باران بار باران را
بیار ای شرشر باران بهاران را

154- راه من
کلام : شهیار قنبری
ملودی: فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع : اینک زیر نورافکن اوج شعر من
آخرین پرده، قصه قصه ی مردی که غرورش را رها نکرده

155- کار من
کلام : شهیار قنبری
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع : منم که جنگلی بی زمین بودم
به جرم کشف گل در اوین بودم

156- چکاوک
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع : کجای این جنگل شب پنهوون می شی خورشیدکم
پشت کدوم سد سکوت پر می کشی چکاوکم

157- روزنه
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع : تو روزنه نوری در خانه ی ظلمت پوش
دیباچه ی آغازی بر متن شب خاموش

158- موج
کلام : اردلان سرفراز
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : آندرانیک
انتشار : بهمن 1383
مطلع :
من آن موجم که آرامش ندارم
به آسانی سر سازش ندارم

159- روز اول
کلام : اردلان سرفراز
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع : گفتی از عشقم حذر کن چه بد کردم نکردم
یادمو از سر به در کن چه بد کردم نکردم

160- تلنگر
کلام : اردلان سرفراز
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : بهمن 1383
مطلع :
نه زمین خاک قدیمی نه هوا همون هواست
تا چشام کار می کنه هر چی مونده نابجاست

161- وعده ما لب دریا
کلام : مریم حیدرزاده
ملودی و تنظیم : رامین زمانی
انتشار : 1384
مطلع : عصر ما عصر فریبه عصر اسمای غریبه
عصر پژمردن گلدون چترای سیاه تو بارون

162- آهای جوون
کلام : مینا اسدی
ملودی و تنظیم : محمد شمس
انتشار : 1385

163- شطرنج
کلام : روزبه بمانی
ملودی : داریوش
تنظیم : هومن محمدی
انتشار : دی 1387
مطلع : از پس پرده نگاه کن مث شطرنج زمونه
هر کسی مث یه مهره توی این بازی می مونه

164- تقویم
کلام : اردلان سرفراز
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : منوچهر چشم آذر
انتشار : دی 1387
مطلع : تاریخ مرگ و ماتم است تقویم کهنه روی میز
هر برگ آن را پاره کن میان شعله ها بریز

165- ساعت شوم
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی و تنظیم : بابک سعیدی
انتشار : دی 1387

166- شبتاب
کلام : شهیار قنبری
ملودی : فرید زولاند
تنظیم :واهان اسکندریان
انتشار : دی 1387

167- دلتنگم
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی و تنظیم : بابک سعیدی
امروز چه دلتنگم امروز چه دلتنگم
مث من که مث من گم ترانه کمرنگم
انتشار : دی 1387

168- معجزه خاموش
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی و تنظیم : بابک سعیدی
انتشار : دی 1387
طعم خیس اندوه و اتفاق افتاده
یه آه خداحافظ یه معجزه ساده

169- همدرد
کلام : منوچهر نام آور آزاد
ملودی : محمد شمس
تنظیم : تیگران ساکیان
با تو ای همدرد ای عشق با تو درمان یافت این دل
خانه ات جاوید آباد از تو سامان یافت این دل

170- تصویر رویا
کلام : روزبه بمانی
ملودی : مهدی یراحی
تنظیم :بهروز صفاریان
انتشار : دی 1387
شب از مهتاب سر می ره تمام ماه تو آبه
شبیه عکس یک رویاست تو خوابیدی جهان خوابه

171- آواز پری ها
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : واهان
انتشار : دی 1387
شعله زد عشق و من از نو نو شدم
گم شدم از عشق تو مملو شدم

172- راهی
کلام : اردلان سرفراز
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : واهان
در تب و تاب رفتنم به فکر راهی شدنم
تو ای همیشه همسفر مرا شناختی تو اگر

173- نترسون
کلام : ایرج جنتی عطایی
ملودی : فرید زولاند
تنظیم : تیگران ساکیان
انتشار : مرداد 1388

174- سوار خواهد آمد
کلام : سیمین بهبهانی
ملودی و تنظیم : هومن محمدی ( دپارس)
انتشار : مرداد 1388

175- انسان
کلام : معینی کرمانشاهی
ملودی و تنظیم : هومن محمدی
انتشار : مرداد 1388

176- خون بازی
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علیرضا افکاری
انتشار : بهمن 1388
مطلع : آخرین سنگر سکوته حق ما گرفتنی نیست
آسمونشم بگیرید این پرنده مردنی نیست

177- به نام من
کلام : روزبه بمانی
آهنگ و تنظیم : علی رضا افکاری
انتشار : بهار 1389
مطلع : ببین تمام من شدی اوج صدای من شدی
بت منی شکستمت وقتی خدای من شدی

178- سراب ردپای تو
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم: علی رضا افکاری
انتشار : بهار 1389
مطلع : سراب ردپای تو کجای جاده پیدا شد
کجا دستاتو گم کردم که پایان من اینجا شد

179- من از تو
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علی رضا افکاری
انتشار : بهار 1389

180- دنیای این روزای من
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علی رضا افکاری
انتشار : بهار 1389
دنیای این روزای من هم قد تن پوشم شده
انقد دورم از تو که دنیا فراموشم شده

181- سلول بی مرز
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علیرضا افکاری
انتشار : بهار 1389

182- شکنجه گر
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علی رضا افکاری
مطلع : رو به تو سجده می کنم دری به کعبه باز نیست
بس که طواف کردمت مرا به حج نیاز نیست

183- قیصر
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علیرضا افکاری
انتشار : بهار 1389
مطلع : این روزا گوزن و سر نمی برند
می شکنن شاخشو می فرستن تو باغ

184- اینجا چراغی روشنه
کلام : روزبه بمانی
ملودی و تنظیم : علیرضا افکاری
انتشار: بهار 1389
مطلع : هر جا چراغی روشنه از ترس تنها بودنه
ای ترس تنهایی من اینجا چراغی روشنه

185- سیصد گل سرخ
کلام : محمدعلی اصفهانی
ملودی و تنظیم : هومن محمدی
مطلع : سیصد گل سرخ یک گل نصرانی
ما را ز سر بریده می ترسانی
انتشار: خرداد 1389

نویسنده : حمید

سه شنبه 23 شهریور 1389